Znajdź na moim blogu

sobota, 21 września 2013

malinowa owsianko - manna + TAG

Na blogach (głównie tych śniadaniowych) znajdziecie, mnóstwo wspaniałych przepisów na różne owsianki. Ale czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego warto ją jeść?
Jednym z powodów jest to, że jest banalna w przygotowaniu. Nie trzeba być szefem kuchni, żeby przygotować sobie zdrową, smaczną i pożywną owsiankę. Jest idealna na śniadanie, ponieważ czujemy się syci przez długi czas, a ona sama daję nam energię na nowy dzień, nowe wyzwania czy wyczerpujący trening. Owsianka zawiera wiele składników mineralnych, witamin i przeciwutleniaczy, ja również jest świetnym źródłem błonnika.
Do najważniejsze możecie dodać do niej wszystko. Od cukini aż po czekoladę.
Ze wszystkim jest pyszna!
U mnie nawet z kaszą manną i z malinami.


Składniki:
-30g płatków owsianych górskich
-10g kaszy manny
-50g świeżych malin
-10g rodzynek
-200ml mleka 0,5%
-łyżeczka miodu
-kostka czekolady
 
Mleko podgrzać w rondelku, dodać płątki owsiane, kasze mannę i miód i mieszać, aby nie powstały grudki z kaszy. Następnie dodać maliny (kilka malin można zostawić do dekoracji) i mieszać, aż maliny się rozpadną i puszczą sok, a owsianka się zabarwi. Pod koniec gotowania dodać rodzynki i mieszać jeszcze przez chwilę. Całość nałożyć do miseczki udekorować malinami, melisą i tarą gorzką czekoladą.

Szacowane wartości odżywcze w porcji:
 

Smacznego!
 
 Przez użytkowniczki Sylwię i Justynę do zabawy, więc odpowiadam :)
 
Pytania
 
Czy rozmawiasz jeszcze ze swoją pierwszą miłością?
          Nie. Już dawno ze sobą nie rozmawiamy

Jaki był twój pierwszy napój alkoholowy?
       
Hm..cóż tak dawno to było, że już nie pamiętam.


 Jaka była twoja pierwsza praca?
        Praca na recepcji w siłowni
 
Jaka była pierwsza osoba, która dzisiaj do ciebie napisała?
         Koleżanka z liceum
 
 Jaka była pierwsza osoba, o której dzisiaj pomyślałaś?
          To nie była osoba. To był posiłek. Myślałam o śniadanku ;)
 
 Gdzie po raz pierwszy leciałaś samolotem?
          Niestety nie miałam jeszcze okazji.
 
Gdzie po raz pierwszy zostałaś na noc?
           Wakacje u babci.
 
Kto był pierwszą osobą, z którą dzisiaj rozmawiałaś?
            Moja kochana mamusia :)
 
 Co było pierwszą rzeczą, jaką dzisiaj zrobiłaś?
             Szybciutko się umyłam i poleciałam robić owsiankę ;)
 
 Pierwszy koncert.
           Golec uorkiestra. Ale znalazłam się tam zupełnie przypadkiem.
 
 Pierwsza złamana kość.
          Tylko skręcona kostka.

 Pierwszy piercing.
          Oczywiście przekłucie uczu jako dzieciaczek.

 Pierwsze państwo za granicą, do którego pojechałaś.
          Słowacja

 Pierwszy film, który pamiętasz.        
        Pewnie jakiś animowany.


Pierwsza uwaga w dzienniczku.
         Treść uwagi, którą dostałam to: "Brak mundurka" hah

Pierwszy współlokator.
         Póki co mieszkam jeszcze u mamy, więc jak na razie to ja jestem jej "wspólokatorem" ;)
 
A ja otaguję: Agatę, Patrycję i Teenager
 
 

13 komentarzy:

  1. Płatki mam, kaszka też się znajdzie, malinki dzisiaj zerwane -> gotowe śniadanko na jutrzejszy poranek :) Świetny pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, malinki, pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham takie śniadanka! Szczególnie połączenie maliny + gorzka czekolada :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale gęściutka *.* Idealna na śniadanie!
    Dziękuję za zaproszenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wygląda, omom :D Zapraszam do mnie jak mam ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Na maliny bym się skusiła:0

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja decyduje sie na operacje bo lekarz powiedział mi ze mogę mieć problemy w trakcie ciąży , a ze to wszystko przede mną wiec wole pocierpiec teraz niż pózniej :( a bede bardzo bo nie jestem wytrzymała na ból :(
    A owsianka króluje na moim stole podczas śniadania :) i Twoj przepis bardzo fajny, na pewno wyprobuje :)) pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. idealna na śniadanie, do tego te świeże malinki, palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  9. owsianka najlepszym z możliwych śniadań, szczególnie w takich smakach!
    dziękuję za tag ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brak mundurka:) Też chodziłam początkowo do szkoły z umundurowaniem^

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie warto owsiankę jeść właśnie ze względów które wymieniłaś - szybko, zdrowo i za każdym razem smacniei ciekawie! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.