Znajdź na moim blogu

piątek, 6 września 2013

zdrowe i dietetyczne ciasteczka pełnoziarniste

Wiem, wiem dawno nie publikowałam żadnego zdrowego przepisu, ale to dlatego, że miałam parę spraw do załatwienia. Ale nie martwcie się. Wracam z dużą dawką FIT-owych przepisów. Dziś mam dla Was lekkie i bardzo dietetyczne ciasteczka.
  
Składniki (na ok. 75 ciastek):
-300g mąki pszennej pełnoziarnistej
-100g mąki razowej
-100g kaszy manny
-50g wiórków kokosowych
-200ml mleka
-30g cukru trzcinowego
-2 jajka
-łyżeczka proszku do pieczenia

 
 Suche składniki umieścić w jednej misce, w drugiej natomiast roztrzepać jaja, dodać mleko i jajka. Suche składniki wymieszać z mokrymi i połączyć razem, aż utworzą jednolitą, spójną masę. Ciasto rozwałkować na ok. 2-3mm (należy podsypywać mąką, najlepiej tą której nam więcej zostało) i wycinać pożądane kształty. Ja wycinałam kółka o średnicy 6cm, więc wyszło mi ich 75. Ciasteczka piec w 180 stopniach przez 15 minut
 

 

Wartości odżywcze w 100g:
Smacznego!
 


9 komentarzy:

  1. Muszę sobie do swojego kajecika przepis na nie zapisać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne ciacha, podoba mi się w nich dodatek kokosu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest to! Od dwóch godzin szukam ciasteczek, które spełniły by moje oczekiwania. Chyba właśnie znalazłam :) Jak to mówią - najciemniej pod latarnią ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne Ci wyszły :) Zdrowe i na pewno smaczne zarazem! Na pewno upiekę i zapakuję ze sobą do szkoły :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na ciacha :D
    Ale ci równiutkie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekłam dzisiaj te ciasteczka.
    Ciasto kompletnie nie dało się ugnieść, było lepkie jak klej do tapet, trzeba było dodać sporo mąki a nie tylko "podsypywać" przez co finalnie ciastka wyszły twarde. Ładnie wyglądają na zdjęciach, ale szczerze nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie mam mąki razowej. czy zamiast dodać pszennej tortowej, czy pełnoziarnistej?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.