Znajdź na moim blogu

wtorek, 24 września 2013

zapiekane jabłka z cynamonem i żurawiną + wielka prośba

Taką jesień jaka dziś była w moim mieście lubię! Grzejące lekko słoneczko i te kolorowe, leżące na chodnikach liście. Cudne widoki. A smaki z jakimi kojarzy mi się jesień to jabłko i cynamon. Dlatego, dzisiaj właśnie takie połączenie Wam pokażę. Zapiekana jabłka z gałką lodów bakaliowych. Mimo diety pozwoliłam sobie na odrobinę przyjemności. Nie dajmy się zwariować.
 
Prośba jaką mam do Was to głosowanie, a właściwie like-owanie.
Byłam bardzo zaskoczona tym, że zostałam nominowana do dalszego etapy konkursu comfort food. Ale udało się dzięki komfortowym czekoladowym ciasteczkom z płatkami owsianymi.
Ale teraz mam do Was gorącą prośbę. Poniżej wklejam link. Po wejściu, pod tekstem znajduję się ramka z kliknięciem "lubię to". Nie musicie publikować na swoich tablicach.
Mojemu "wsparciu" (pozwolicie, że tak Was nazwę) serdecznie z góry dziękuję ;*
http://www.comfortfood.pl/komfortowe-czekoladowe-ciasteczka-z-platkami-owsianymi/
 
A teraz czas na przepis! :)
 

Składniki:
-1 duże jabłko (ok. 200g)
-kawałek biszkopcika
-10g żurawiny
-łyżeczka miodu
-łyżeczka cynamonu
-kilka goździków
*gałka lodów (opcjonalnie)
 
Jabłko myjemy i wydrążamy z niego gniazda. Ja mam do tego takie coś (nie wiem jak to nazwać), co wydrąża mi taką rurkę i wyciąga gniazda.Następnie trzeba bardzo delikatnie po nakłuwać owoc w połowie jego wysokości, a na samym dole wydrążonej dziury położyć biszkopt. W rondelku łączmy miód, żurawinę, cynamon i goździki. Wszystko razem podgrzewamy. Żurawinę umieszczamy wewnątrz jabłek (pamiętajcie, że goździki należy wcześniej wyciągnąć). Tak przygotowane jabłko wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180st na 20 minut.




Szacowane wartości odżywcze w porcji:
 
 
Smacznego!
 


12 komentarzy:

  1. sama bym zjadła sobie takie pieczone jabłuszko z cynamonem <3 świetny pomysł z dodatkiem lodów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie, pisze się na takie jabłko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny deser na podwieczorek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie jabłuszka to bardzo fajna opcja na zaspokojenie "głodu cukrowego", gdy ma się ochotę na coś mega kalorycznego. A to taki pyszny zamiennik ;)
    Powodzenia w dalszym etapie konkursu !

    OdpowiedzUsuń
  5. zazdroszczę takiej pięknej jesieni... U mnie leje ;( lajk oddany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zwykle bardzo apetycznie :) Powodzenia w konkursie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie jabłuszka muszą smakować wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  8. pieczone jabłuszko, taaak, poproszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. po prostu rewelacyjnie to wygląda, pychota

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.