Znajdź na moim blogu

niedziela, 22 września 2013

komfortowe czekoladowe ciasteczka z płatkami owsianymi

Czekoladowe ciasteczka i ciepłe mleko to smaki z dzieciństwa, do których najchętniej powracam. Kojarzą mi się z beztroską i wakacjami u babci. A teraz będę delektować się nimi po ciężkim dniu pracy. Babcia zawsze częstowała mnie tylko jednym ciastkiem i szklanką ciepłego mleka (najczęściej w niedzielę), aby nie utuczyć wnuczki. Ponieważ jej przepis zawierał bardzo dużo masła i zwykłej mąki postanowiłam go trochę zmodyfikować i sprawdzić czy z "nowym" przpisem uda mi się wrócić do tych kilku chwil z dzieciństwa. I udało się! :)

Wiele z Was, na pewno wie, że gorzka czekolada jest dobra dla naszego zdrowia. Ale czy kiedyś zastanawialiście się dlaczego? Jest ona najbardziej wartościową czekoladą wśród wszystkich czekolad (najlepiej ta z jak największą ilością kakao). Reguluje nam poziom antyoksydantów, chroni przed udarem, a przede wszystkim odchudza.
 
  
Składniki:
-140g gorzkiej czekolady (min. 90% masy kakaowej)
-10g masła
-120g mąki pszennej pełnoziarnistej
-50g płatków owsianych
-30g cukru trzcinowego
-40g miodu
-120g jogurtu naturalnego
-1 jajko
-szczypta soli
-pół łyżeczki proszku do pieczenia
 
W kąpieli wodnej rozpuścić ok. 100g czekolady, margarynę i miód. Jajko z cukrem utrzeć na puszystą masę. Dodać przesianą z solą i proszkiem mąkę, płatki owsiane, rozpuszczoną wcześniej czekoladę i jogurt. Wszystko razem wymieszać. Dodać ok. 20g posiekanej grubo czekolady (pozostałą część zostawić do posypania na wierzch ciastek). Z powstałej masy formować ciastka o nie reguralnym kształcie. Ponieważ masa nie jest bardzo zwarta, ja używałam łyżki wyglądem przypominającą łyżkę do nakładania lodów. Ciastka układać na blasze wyłożonej papierem i lekko każde z osobna spłaszczyć. Piec w 180 st. przez ok. 20 minut.




Szacowane wartości odżywcze w 100g:

 
Smacznego!
 
 

20 komentarzy:

  1. Takie ciasteczka to coś pysznego:) kojarzą mi się z dzieciństwem

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm, mocno czekoladowe ciastka - biorę w ciemno! pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak z dodatkiem płatków owsianych - częstuję się! :D
    Już widzę, że muszą być pysznie chrupiące... i ta czekolada! W sam raz na 'kęs' do szklanki mleka :]

    Pozdrawiam!
    N.
    PS a to, że gorzka czekolada 'odchudza', jak napisałaś, to pewnie w takim dużym skrócie myślowym, na okrętkę i niezupełnie faktycznie, hm? ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne ciacha, prezentują się bosko<3

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz smakowite przepisy, do tego te estetyczne zdjęcia i mam ochotę chrupać monitor :)

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam gorzką czekoladą, tak jak nie lubię wszystkich innych to gorzka jest u mnie na pierwszym miejscu :) takie ciacha od razu rozweselą każdy dzień, i przywrócą miłe wspomnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O to ja poproszę takie ciasteczko, bo wygląda strasznie apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja babcia to zupełne przeciwieństwa Twojej- wszystkich wokół mogłaby utuczyć :D Świetne ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak! Na stówę będe zaglądać tu przed gotowaniem. A chce CI powiedzieć, że też mieszkam w Krk! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. hehe czemu zaskoczyłam ? :) Wiem człowiek jak młody to ma dziwne m upodobania :D hehe może dlatego, że był to pierwszy polski boysband ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Widać, że są baaardzo chrupiące :) I oczywiście mocno czekoladowe :) Mniam :P

    OdpowiedzUsuń
  13. I etap konkursu "Comfort food - jedzenie na pocieszenie" PizzaPortal.pl i Duszlak.pl został rozstrzygnięty!

    Wybraliśmy 20 najlepszych wpisów, które przeszły do II-go etapu, wśród nich znalazł się również Pani blog! Gratulujemy!!!

    Jednocześnie zapraszamy do wzięcia udziału w głosowaniu, które trwa do 30 września (włącznie) na stronie blogu comfortfood.pl - http://www.comfortfood.pl/category/konkurs/ Wpis z największą ilością popularnych "like-ów" otrzyma atrakcyjną nagrodę główną - smartfon Sony Xperia J. Zapraszamy do zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojejku, jak to smacznie wygląda. ;) bardzo fajny przepis, myślę, że kiedyś go wykorzystam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. mocno czekoladowe ciasteczka a czekoladę to ja lubię,,,

    OdpowiedzUsuń
  16. Na czekoladowe ciasteczko, bym się skusiła. Na mleko to już nie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Proszę autora bloga o kontakt mailowy do patrycja.mazurczak@deliveryhero.com w celu weryfikacji bloga biorącego udział w konkursie "Comfort food - jedzenie na pocieszenie".

    OdpowiedzUsuń
  18. o nie, o nie, o nie. Ale bym zjaaaaaadła! :o

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.