Znajdź na moim blogu

piątek, 27 września 2013

bakaliowa granola

Dopadło i mnie. Przeziębienie rozkłada mnie na łopatki, a tu tyle spraw do załatwienia.
Ale niektórych rzeczy po prostu nie da się przeskoczyć. Trzeba pokonać te wirusy i tyle.
A coś co mi w tym pomoże to moja ulubiona domowa granola.

Składniki:
-200g płatków owsianych górskich
-100g płatków żytnich
-50g płatków jęczmiennych
-100g rodzynek
-80g orzechów laskowych
-70g kokosu
-50g siemnienia lnianego
-40g suszonych śliwek
-40g żurawiny
-130ml mleka
-4 łyżki miodu
 
Piekarnik nagrzewamy do 150st. Mleko podgrzać w rondelku razem z miodem. Wszystkie rodzaje płatków, kokos, siemię lniane i posiekane orzechy laskowe (jak ktoś woli można dać całe) łączymy ze sobą, dodajemy ciepłe mleko z miodem i mieszamy. Następnie wykładamy na blachę. Wkładamy granolę do pieca na 40 minut, mieszając co jakieś 10 minut, żeby się nie spaliła. Po wyjęciu z pieca dodajemy pozostałe bakalie i mieszamy, a nastęonie odstawiamy naszą granolę do ostygnięcie. Należe trzymać ją z szczelnym pojemniku w zaciemnionym miejscu.
 
Szacowane wartości odżywcze w 100g:
 
Smacznego!
 
Nominowana przez Sylwię, odpowiadam na pytania :)
 
1. Czym się zajmujesz na co dzień?
Hm..Chyba denerwowaniem ludzi ;) heh

2. Jakie są Twoje zainteresowania?
Głównie pichcenie w kuchni, a dodatkowo sport i motory.

3. Co Ci się w sobie podoba ?
Ciężko znaleźć cokolwiek.

4. Czego się boisz ?
Boję się studiów. We wtorek zaczynam pierwszy rok ;d
5. Dlaczego piszesz bloga?
Ponieważ, chcę dotrzeć do jak największej liczby ludzi z moimi przepisami, żeby pokazać im, że zdrowe, dietetyczne jedzienie wcale nie musi smakować jak papier. Wręcz przeciwnie. Może być smaczne i kolorowe.
6. Twoja inspiracja ?
Każdego dnia staram się szukać nowej.
7. Wolisz czytać książki czy oglądać filmy?
Lubię i jedno i drugię. Zależy od gatunku.
8. Twój ulubiony kolor ?
Biel i czerń.
9. Twoje ulubione danie na kolację ?
Twarożek z rzodkiewką, szczypiorkiem i cebulą.
10. Jaki rozmiar obuwia nosisz?
38.
11. Lubisz koty?Wolę psy :)
 
Dziękuję :*

11 komentarzy:

  1. Zdrówka życzę. Nie daj się chorobie!
    Taka granola do jogurtu albo mleka na pewno postawi na nogi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też to uwielbiam! Da się to zrobić na patelni bez tłuszczu :D Mniam! I zdrowiej ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam granolę :) Nie bój się studiów, na pewno sobie poradzisz :) ! I zdrowiej szybko !

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha! Domowa granola to jest to! <3
    Zdrowiej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie też rozkłada choroba, ale nie dajmy się!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja ulubiona granola ;) narobiłaś mi ogromnej ochoty ;) zdrowiej :*

    OdpowiedzUsuń
  7. dużo zdrowia ! uważaj na siebie :)
    hmmm... domowa granola! nie ma opcji żeby nie była pyszna i zdrowa, do jogurtu idealna ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowa granola jest najzdrowsza i najsmaczniejsza <3 Mniam! :)
    Zdrówka życzę ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie wolę wszystkie składniki ale osobno. Nie jestem wielbicielką takich jedzonek:):)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.