Znajdź na moim blogu

środa, 11 września 2013

puszysty sernik z kokosową pianką

Sernik to zdecydowanie jedno z najbardziej dietetycznych ciast. Dlaczego? Ponieważ głównym jego składnikiem jest twaróg. Ten, który prezentuję Wam dziś to podobno mój najlepszy sernik, jak dotąd zrobiłam w życiu, tak przy najmniej twierdzą Ci, którzy go próbowali.
Ja niestety nie zdążyłam... Cała blacha zniknęła jednego popołudnia. Bo to mama zabrała na piknik, siostra trochę do pracy dla siebie i koleżanek, babcia też porwała kawałek dla siebie. Ale to dobrze. Nic mnie tak nie cieszy, jak wypełnione moimi daniami policzki najbliższych.

 
Składniki:
-1,2 kg chudego twarogu
-6 jaj
-1 opakowanie budyniu śmietankowego
-200ml mleka 0,5%
-100g miodu
-150g wiórków kokosowych
-200g biszkoptów (na spód)
 
Na blachę wyłożoną papierem do pieczenie układamy biszkopty, blisko jeden przy drugim. Białka z 2 jaj ubijamy na sztywną pianę. Z pozostałych 4 jaj oddzielamy żółtka od białek. W dużej misce blendujemy ser (żeby był gładszy), dodajemy budyń, miód, mleko i wszystkie 6 żółtek. Wszystko razem miksujemy, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie dodajemy ubite wcześniej białka i mieszamy delikatnie. Tak przygotowaną masę wylewamy na biszkopty. Sernik pieczemy przez 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po tym czasie ubijamy pianę z pozostałych 4 białek i dodajemy kokos. Wyciągamy nasze ciasto z pieca, równomiernie układamy piankę kokosową i zapiekamy jeszcze przez ok. 10 minut. Uwaga! Kokos szybko się przyrumienia, więc lepiej ustawić mniej i najwyżej potem jeszcze go dopiec.



 
Szacowane wartości odżywcze w 100g:
 
 

9 komentarzy:

  1. co za sernik! z kokosową nutką, robiłam taki- jest pycha ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Umiesz kusić tym serniczkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ...jak za dawnych dobrych lat... Moja babcia takie robiła :). Pyszność !

    OdpowiedzUsuń
  4. Kuszący ten serniczek :) i jaki małokaloryczny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta pianka mnie zachwyciła, muszę ją wypróbować.. Może w pieczonej owsiance? ;)
    Taki serniczek musiał być genialny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sernik! *.* Genialny przepis! Poproszę kawałeczek :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nienawidze Cie za ten sernik! Brr grr piecz drugi a mnie :p

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.