Znajdź na moim blogu

wtorek, 17 września 2013

dietetyczna pizza na brokułowym spodzie

Tak! Dobrze czytacie brokułowy spód. Nie drożdżowy. Sama byłam zaskoczona czytając przepis, ale gdy ją zrobiłam byłam na prawdę pozytywnie zaskoczona. I myślę, że Wam też by posmakowała taka pizza.
 
 
Składniki:
-1 brokuł
-1 jajko
-75g mozzarelli light
-35g otrąb (u mnie pszennych)
-ulubione przyprawy (ja dałam pieprz, czosnek granulowany, bazylię, rozmaryn i oregano)
-dowolne dodatki do pizzy
*przepis z Feel Eat

Brokuły pokroić na mniejsze różyczki i trochę je rozgotować. Następnie rozgnieść tłuczkiem i odstawić do wystudzenia. Gdy brokuły ostygną, dodać jajko, startą na tarce mozzarelle, otręby, przyprawy i wszystko razem zagnieść. Tak przygotowane ciasto odstawić na 5-10 minut. Ciasto wyłożyć na blachę lub foremkę silikonową i rozetrzeć palcami. Spód należy podpiec zanim położycie dodatki. Brokułowy spód wstawić do piekarnika nagrzanego do 250 stopni  na 20 minut. Po wyjęciu z pieca możecie już dowolnie układać składniki (zdrowe składniki). Wstawić do piekarnika (ok.200-220 stopni) aż ser się roztopi.



 

 
Wartości odżywcze w całym spodzie:
Smacznego!
 
 

11 komentarzy:

  1. Czytalam na roznych blogach o kalafiorowym spodzie, brokuly to tez super pomysl :D

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna pizza, taka odmiana od tych drożdżowych :) co prawda nie przepadam za produktami typu light, ale zdrowe jedzenie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na taki pomysł to bym nie wpadła! Zdrowo i smacznie, fajna alternatywa dla zwykłej pizzy! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawa, ciekawa :] ten spód jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowności. :) Kocham brokuły więc zjem w ciemno pod każdą postacią. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej, jakie pyszności! Myślę, że ta pizza zagości u mnie w weekend :) Idealna na sobotni obiad :D
    Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. super :) muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za pizzą ale Twoja wygląda świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjna pizza - koniecznie trzeba wypróbować :)

    Hehe wiem, że to było szaleństwo ale potrzebowałam owsianki :) Niestety nie miałam czasu aby ją przygotować rano więc zadowoliłam się taką z lodówki :) hehe szczerze mówiąc i tak lekko podgrzałam ją w mikrofalówce :) Jednak w taką pogodę również wolę ciepłe śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pizze z dużą ilością warzyw i dodatków zawsze smakują zabójczo - w dodatku są zdrowe!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.