Znajdź na moim blogu

niedziela, 8 września 2013

pełnoziarniste chlebki pita

Taki chlebek świetnie nadaję się do przygotowania domowego kebaba, ale ja osobiście uwielbiam zjeść kawałek zaraz po wyjęciu z pieca z odrobiną oliwy z olwiek. No mówię Wam, poprostu niebo w gębie. Ale koniec tego mówienia o tym, jakie to dobre.
Czas przejść do przepisu!

  
Składniki (na ok.10 chlebków):
-3 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
-1 szklanka mąki razowej
-30g świeżych drożdży
-5 łyżek ciepłej wody
-1 szklanka wody (w temperaturze pokojowej)
-2 łyżki oliwy z oliwek
-2 łyżeczki soli
 
Do przygotowania tych chlebków użyłam maszynę, która pozwoliła zaoszczędzić mi czas i sama za mnie wyrobiła ciasto. Ale przepis przedstawię Wam w wersji bez użycia takiej maszyny. Drożdże należy rozpuścić w 5 łyżkach wody i odstawić na 15 minut. Mąkę wymieszać z solą, dodać rozczyn, wodę i olwię. Ciasto wyrabiać aż będzie sprężyste. Przykryte ściereczką ciasto odstawić w ciepłe miejsce na 1,5 - 2 godzin. Po tym czasie ciasto podzielić na 10 części i każde rozwałkować placki na ok. 5mm. Chlebki piec w 190 stopniach przez ok.12 minut.

 
Wartości odżywcze w jednej picie:

4 komentarze:

  1. Cudne! aż nabrałam ochoty na knyszę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na drugie śniadanie do szkoły :) Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł na te chlebki ;) już dawno je jadłam, a takie w pełnoziarnistej wersji zdrowe i idealne jako dodatek do dań czy też nawet na kanapkę ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo, z pełnoziarnistą pitą jeszcze nie miałam do czynienia, na pewno do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.