Znajdź na moim blogu

piątek, 13 września 2013

dietetyczne owsiane ciasteczka z jabłkiem

Kocham moją mamę z całego serca!
I staram się jej to jak najczęściej okazywać. Kilka dni temu pomyślałam, że pyszne ciasteczka z karteczkami będą fajnym sposobem, żeby jej to pokazać.
 
 
Składniki:
-300g płatków owsianych błyskawicznych
-100g kaszy manny
-170g jabłek
-100g rodzynek
-30g cukru trzcinowego
-2 jajka
-łyżeczka sody
-pół łyżeczki proszku do pieczenia
-łyżeczka kardamonu
 
Jabłko bez skóry zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Wymieszać razem z pozostałymi składnikami i zagnieść. Ciasto rozwałkować na stolnicy na grubość ok. 2mm i wycinać ulubione kształty. Małym patyczkiem należy zrobić dziurkę, żeby potem móc przełożyć przez nią wstążkę, nitkę czy sznurek. Gdyby ciasto było zbyt mokre, należy mieć mąkę pełnoziarnistą do podsypywania (mnie się przydała). Piec 10 minut w 180 stopniach.




 
Szacowane wartości odżywcze w 100g:
 
Smacznego!
 
 

7 komentarzy:

  1. Te ciasteczka podbiły moje serce! :D Z chęcią takie upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne te serduchowe ciacha! zdrowe i owsiane <3 nie ma to jak uszczęśliwić ukochaną mamusię <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow takie ciasteczka są genialne! Muszę koniecznie wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mama na pewno się ucieszyła :-) Takie ciasteczka to najpyszniejszy sposób okazania swojej miłości :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że mam ana pewno ucieszyła się z takiego podarka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł:) Napewno taki prezent jest lepszy niż kupiony:) Widać że od serca:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.