Znajdź na moim blogu

środa, 3 lipca 2013

naleśniki z serem pod jagodowym sosem

Sezon na jagody właśnie się rozpoczął! Ogromnie się z tego cieszę bo smakują wyśmienicie - uwielbiam je. Większość z Was też na pewno podziela mój entuzjazm na temat pojawwienia się tych leśnych owoców na targach i bazarkach. Dlatego dziś proponuję Wam naleśniki z sosem jagodowym.
Są bardzo smaczne i dietetyczne. Sądzę, że świetnie będą nadawać się zarówno na śniadanie jak i na obiad.
 

Składniki:

Ciasto:
- 200g mąki żytniej typ 2000
-szklanka wody gazowanej
-szklanka mleka
-1 jajko
-szczypta soli
-łyżka gorzkiego kakao (chciałam zrobić mniej standartową wersje)

Masa:-250g chudego twarogu
-2 łyżeczki cynamonu
-łyżeczka miodu

Sos:300g świeżych jagód

Składniki na ciasto połączyć i wymieszać mikserem lub trzepaczką. Patelnię nasmarować nasączonym oliwą ręcznikiem papierowym bądź pędzelkiem i usmażyć naleśniki.
W miseczce rozggnieść widelcem ser, następnie dodać miód i cynamon i wymieszać. Tą masą "napełnić" naleśniki. Osobiście posmarowałam niezbyt grubo całą powierzchnię naleśnika, złożyłam go na pół i później jeszcze raz na pół tworząc ćwiartkę koła. Jagody umieścić w blenderze, zmiksować i polać przygotowane wcześniej naleśniki. U mnie udekorowane listkami mięty i posypane odrobiną kako.



Smacznego!

2 komentarze:

  1. ah uwielbiam naleśniki i jagody, może niedługo się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetycznie wyglądają, u mnie w domu bardzo często na stole goszczą naleśniki więc taką wersję pewnie też będę musiał wypróbować :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie http://kuchnia-suflera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.