Znajdź na moim blogu

czwartek, 25 lipca 2013

jogurtowe ciasto cynamonowe z porzeczkami

A tu? Porzeczki w kolejnej odsłonie. Jednak dziś zamiast do muffin wpadły do ciasta jogurtowego.
 
 
Składniki:
-400g umytych i obranych porzeczek (u mnie czerwone i czarne)
-120g mąki pszennej pełnoziarnistej
-70g mąki razowej
-1  łyżeczka sody
-1 łyżeczka cynamonu
-szczypta soli
-pół łyżeczki proszku do pieczenia
-180ml jogurtu naturalnego
-120g cukru trzcinowego
-2 jajka

 
 
Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę.W osobnej misce przesiać obie mąki i wymieszać z sodą, proszkiem, cynamonem i solą. Do białek dodać jogurt, cukier i wcześniej wymieszane mąki. Połączyć wszystko razem i dodać porzeczki (które wsześniej należy obtoczyć w mące pełnoziarnistej).Całość deliktanie wymieszać i przełożyć do wysmarowanej masłem o obsypanej mąką keksówki. Piec w 160o przez 45 minut.





Smacznego!

 


4 komentarze:

  1. bardzo fajne, smaczne, zdrowe ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro zakupy mączne-otrębowe, więc może zaopatrzę w mąki, bo ostatnio się skończyły i będzie pycha ciasto:) porzeczka jest za to w zamrażalce, ostatnio miałam tyle z ogródka, że pakowałam woreczkami do lodówy :-)

    Również obserwuję:*

    OdpowiedzUsuń
  3. Ps proponuję wyłączyć weryfikację obrazkową, bo jest strasznie męcząca:( w Bloggerze -> komentarze - tam znajdziesz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. aż chce się jeść! ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.