Znajdź na moim blogu

niedziela, 28 lipca 2013

domowe masło orzechowe

Z pewnością wśród swoich znajomych spotkacie zarówno zwolenników jak i przeciwników masła orzechowego. Gdy spróbowałam go pierwszy raz (takiego ze sklepu) zdecydowanie należałam do tej drugiej grupy. Jednak od kiedy zrobiłam je w domu jestem jego fanką. Masło orzechowe jest bardzo popularne w kuchni amerykańskiej, ale dla osób dbających o linie może być dobry dodatkiem do owsianek, różnych placuszków, grzanek czy wafli ryżowych. Mimo tego, że jest dość kaloryczne to daje nam dużo energii i zawiera mnóstwo pozytywnych dla naszego serca nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ale może wystarczy tego, czas przejść do przepisu!
 

Składniki:
-500g orzechów ziemnych (u mnie pochodzą z wysegregowania mieszanki studenckiej)
-szczypta soli

Orzechy uprażyć na patelni (aż lekko zjaśnieją), następnie przestudzić. Kolejnym krokiem jest zmielenie orzechów na malutkie części. Na koniec dodajemy sól i blendujemy na gładką masę. I w ten oto sposób mamy domowe, dietetyczne masło orzechowe. A przecież wszystko co domowe jest lepsze od sklepowego.
 
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. Od dłuższego czasu, wyrabiam takie sama w domu :-) jest przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. A mój blender niestety nie podoła temu zadaniu.. A szkoda, bo takie domowe pewnie dużo lepsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a masz może młynek do kawy? powinno zmielić orzechy na dość małe kawałki

      Usuń
  3. Najlepsza masło pod słoncem :) Jak kiedyś nie miałam blendera to robiłąm w maszynce do mięsa na korbkę... Może nie było az tak smarowne jak te z blendera ale smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie robiłam jeszcze domowego, ale warto!! zdrowsze i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam kiedyś takie masło z migdałów, też bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. domowe-najlepsze :) Ja robiłam ale bez prażenia :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.