Znajdź na moim blogu

wtorek, 6 sierpnia 2013

"frittata" z jagodami

W końcu przyszedł czas na zasłużone wakacje!
Jutro kierunek Gdańsk, w którym z pewnością odwiedzę trwający właśnie Jarmark św. Dominika. Jeśli tylko będę miała możliwość to oczywiście przepisy na danie FIT będą pojawiać się reguralnie. Oczywiście tam nadal będę trzymać się diety. Z taką ilością ryb, jaka jest w tamtym regionie będzie smacznie i zawsze zdrowo.
A dziś? Obiecany wcześniej przepis na frittatę z owocami, właściwie z jagodami.
Mniam!

 
 
Składniki (na 2 porcje):
-4 jajka
-40g mąki pełnoziarnistej
-2 łyżki otrębów owsianych
-2 łyżki miodu
-200g jagód
 
Białka oddzielamy od żółtek i ubiajamy na sztywną pianę a następnie dodajemy pozostałe składniki (poza jagódkami) i delikatnie mieszamy. Dodajemy umyte jagody i lekko mieszamy Tak przygotowaną masę wylewamy do silikonowej formy (u mnie dość duża bo o średnicy 30cm). Pieczemy w nagrzanym do 170o piekarniku przez 20 minut. Po wyciągnięciu z pieca ja odwracam formę na dużą drewnianą deskę i frittata sama wypada, a następnie kroje ją na 4 części (po dwie na osobę) i wcinam ;)
 
*żółty owoc na zdjęciach to karambola


Smacznego!


3 komentarze:

  1. pychota!! sama muszę taki omlet zrobić *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wygląda taka frittata, bardzo chętnie wypróbuję :) Jak dla mnie idealne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.