Znajdź na moim blogu

środa, 21 sierpnia 2013

ogórkowa sałatka do słoika light

Lato to chyba najlepszy okres na przygotowanie słoikowych zapasów na zimę. Ja również dałam się ponieść pięknem warzyw, które są teraz sprzedawane na targach i bazarkach i kupiłam 15kg ogórków, 5kg marchwi i 5kg papryki. I co zrobić z taką ilością warzyw? A no zapakować je do słoika i podczas zimowych wieczorów delektować się.
Szukając w internecie ciekawego przepisu, przeraziłam się. Wszystkie przepisy zawierały ogromną ilość oleju i cukru. Zostałam więc "zmuszona" do stworzenia przepisu light.

 
 
Składniki:
-4kg ogórków gruntowych
-1kg marchwi
-700g cebuli
-1,5 szklanki octu
-12 szklanek wody
-6 płaskich łyżek białego cukru
-ziele angielskie
-liście laurowe
-sól
 
Ogórki myjemy i kroimy na talarki (ja użyłam tarki) i umieszczamy w dużej misce, do której dosypujemy trochę soli i odstawiamy na minimum 2 godziny. W tym czasie myjemy i obieramy marchewkę i również kroimy ją w talarki, a cebulę w piórka. Po 2 godzinach odlewamy całą wodę, pochodzącą z ogorków. Następnie mieszamy ze sobą wszystkie warzywa. Do spażonych słoików wkładamy ziele, liść laurowy i nasze warzywka. W garnku umieszczamy ocet, cukier i wodę i doprowadzamy tą mieszankę do wrzenia i zalewamy słoiki. Tak przygotowane sałatki pasteryzujemy przez 10-15minut.



 

Wartości odżywcze w 100g:   
Smacznego!
 
 

6 komentarzy:

  1. Moja mama taką robiła, ale właśnie z dużą ilością oleju! Dodawała chyba jeszcze cukinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mój dziadek robi identycznie :)

    dziś ostatni dzień kulinarnego rozdania- serdecznie zapraszam!
    www.cookplease.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię tą sałatkę, szczególnie takie domowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajnie wygląda :) muszę pokazać mamie przepis

    OdpowiedzUsuń
  5. Z podanych proporcji wyszły trzy słoiczki ze zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.