Znajdź na moim blogu

czwartek, 15 sierpnia 2013

dietetyczne drożdżówki z rabarbarem

A co?! To, że ma diecie to znaczy że nie można?!
Można! Wystarczy tylko zamienić kilka składników i znacznie obniżyć zawartość kalori a wzbogacić o wartości odżywcze. Na blogu spotkaliście się już z dietetycznymi jagodziankami, a dziś przedstawię Wam rabarbarodzianki ;) Przepis jest analogiczny do tego w poście z jagodziankami.

 
Składniki:

-750g mąki pełnoziarnistej
-60g drożdży
-100ml miodu
-2 szklanki ciepłej wody 
-500g rabarbaru
-3 łyżeczki cukru trzcinowego
 
Drożdże zalewamy ciepłą wodą i dosypujemy 300g mąki i odstawiamy w ciepłe miejsce na półtorej godziny do dwóch. Po tym czasie dodajemy pozostałą część mąki i miód i zagniatamy ciasto. Gdy jest już sprężyste i nie klei się dzielimy na niewielkie części i formujemy kulki, które układamy na wyłożonej papierem blasze, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na pół godziny. W między czasie rabarbar myjemy, obieramy i kroimy na mniejsze kawałki. W naszych drożdżówkach robimy "dołeczki" (ja użyłam małej chochelki), do których nakładamy nasz rabarbar. W związku z tym, że rabarbar ma kwaśnawy smak, na górę naszych rabarbarodzianek sypiemy cukier trzcinowy.  Tak przygotowane drożdżówki wkładamy do nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 35 minut.
 

 
Smacznego!
 

15 komentarzy:

  1. fajne te drożdżówki, smacznie wyglądają !! rabarbaru już niestety nie zdobędę, ale można z innymi owocami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak myślałam, ale byłam na działce u znajomych i ku mojemu zaskoczeniu był :)

      Usuń
  2. Przyjechałam do domu i co widzę, ciasto drożdżowe ze śliwkami z ogrodu! mniam ;) ale niestety takie 'nie dietetyczne' :<

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie! ; )
    Super drożdżówki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłyśmy je i jesteśmy pozytywnie zaskoczone :D
    Mąkę zamieniłyśmy na orkiszową, mniej cukru bo dodałyśmy słodziutkie śliwki i są świetne :) POLECAMY!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie bardzo się cieszę i zachęcam do częstszego korzystania z moich przepisów ;)

      Usuń
  5. Ile ma jedna drożdżówka kalorii?

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile wychodzi drożdżówekz tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wychodzi jakieś 25 drożdżówek (zależnie od wielkości), a jedna ma ok. 130-150 kalorii.

      Usuń
  7. Zrobiłam dzisiaj z połowy porcji trochę z malinami trochę z jabłkami i kilka z rabarbarem. Przepyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w taki razie bardzo się cieszy :) to jest dla mnie najważniejsze! żeby inni korzystali z moich przepisów i byli zdrowsi i szczuplejsi ;)

      Usuń
  8. a jaki miod sztuczny czy taki naturalny zakupiony w sloiku od pszczelarzy??:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wlasnie jestem w trakcie robienia ale robie zjabuszkiem i cynamonem i serem chudym na slodko z rodzynkami

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł ale cukier i miód nie są dietetyczne - a cukier trzcinowy to to samo co buraczany :(

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.