Znajdź na moim blogu

piątek, 30 sierpnia 2013

gulasz z serc drobiowych na ostro (według diety Dukana)

Wczoraj do mojej głowy zaglądnęła pustka. Kompletnie nie wiedziałam, co zrobić na obiad. Dlatego kilka razy przeglądałam zamrażarkę, myśląc, że wpadnę na coś, co będzie idealnym pomysłem na "danie dnia". Po którymś razie natrafiłam na serca drobiowe. Szybko wyklikałam "serca drobiowe dietetycznie" no i padło na blog Czym pachnie Żaków, gdzie znalazłam swoją inspirację. Jednak nie byłabym sobą gdybym trochę go nie zmodyfikowała.



Składniki (na 2 porcje):
-300g serc drobiowych
-2 średnie marchewki
-150g pieczarek
-garść suszonych grzybów
-1 duża cebula
-2 ząbki czosnku
-1 czerwona papryka
-3 łyżki przecieru pomidorowego
-szklanka bulionu drobiowego
-liście świeżej bazylii
-2 gałązki rozmarynu
-łyżeczka ostrej papryki
-pieprz

 Serca umyć, oczyścić z tłuszczu i podsmażyć. Między czasie pokroić w plastry marchew, pieczarki, i cebulę, a paprykę w paski. Dodac warzywa, grzyby i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko razem podusić. Zalać bulionem wymieszanym z przecierem, dodać przyprawy. Trzymać na ogniu pod przykryciem, aż do miękkości. Na koniec można posypać świeżą natką pietruszki lub listkami bazylii.


Wartości odżywcze w 1 porcji:
Smacznego!
 

5 komentarzy:

  1. To mi się podoba! Więcej białka niż węgli. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo takie coś na obiad to bym zjadła! Genialne połączenie, zazwyczaj potrawy przyrządzone spontanicznie są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na obiadek w sam raz :) A może i na kolację...? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego, nie z owocami letnimi...? Jak jadłam śniadanie to jeszcze nie miałam owoców :) Zapasy uzupełniłam po śniadaniu :) hehe musiałam mieć energię aby dotargać owoce do domu z rynku :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.