Znajdź na moim blogu

sobota, 31 sierpnia 2013

cytrynowo - owsiany serniczek

Wczoraj na obiad postanowiłam zrobić jakieś serowe placuszki, jednak gdy wylałam ciasto na patelnie okazało się, że te placki to chyba mi nie wyjdą. W związku z tym padło na sernik.
I powiem Wam szczerzę, że wyszedł super. Masy wystarczyło na niewielką ceramiczną foremkę.


 
Składniki:
-200g chudego twarogu
-20ml maślanki
-2 jajka
-50g otrębów owsianych
-3 płaskie łyżki cukru trzcinowego
-łyżka kaszy jaglanej
-łyżka siemienia lnianego
-łyżka sezamu
-1 cytryna
 
 
Cytrynę wyparzamy w gorącej wodzie, następnie na tarce ścieramy trochę skórki, a do miseczki wyciskamy sok z Kostkę twarogu rozgniatamy widelcem,dodajemy maślankę, jajka i mieszamy mikserem, aż du uzyskania jednolitej konsystencji. Dodajemy pozostałe składniki i mieszamy. Foremkę wykładamy papierem do pieczenia (chociaż ja wyłożyłam folią aluminiową bo papieru nie miałam) i wylewamy ciasto. Sernik należy piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez 55minut. Po upieczeniu dekorujemy go wcześniej otartą skórką z cytryny.


 
 
Wartości odżywcze w 100g:
Smacznego!
 


5 komentarzy:

  1. Całkiem ładny bilans BTW :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda obłędnie <3 I smaczne i zdrowe :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego lubię serniki bo dają tez dość dużo białka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. na obiad serniczek? ciekawe.
    wygląda bardzo smacznie, zaserwowałabym go sobie na śniadanie czy też deser :)
    oczywiście sernik to moje ulubione ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na obiad miały być jakieś placuszki a wyszedł sernik na deser ;p

      Usuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.