Znajdź na moim blogu

wtorek, 27 sierpnia 2013

ciasteczka z płatków owsianych z dodatkami

Odwiedzając rodzinę czy też znajomych bardzo nie lubię przychodzić z pustymi rękoma, dlatego zawsze mam małe co nieco, zależnie od okazji. Tak było i tym razem. Rodzina zaprosiła nas na kawę i oglądanie fotek z wakacji, a do kawki najlepsze jakieś ciasteczka. Długo zastanawiałam się jakie zrobić, więc powstało coś całkiem nowego. Niektórzy mogliby powiedzieć, że nie są to dietetyczne ciastka. Ja uważam podobnie, nie są dietetyczne w 100%, ale z pewnością o wiele zdrowesze od tych, które znajdziecie w internecie, ponieważ większość z nich to "dobre" produkty (pisząc "dobre" mam na myśli zdrowe).
 
Składniki:
-250g płatków owsianych (u mnie błyskawiczne)
-180g mąki pszennej pełnoziarnistej
-180g margaryny
-150g cukru trzcinowego
-100g siemienia lnianego
-80g rodzynek
-20g nasion sezamu
-10g cukru waniliowego
-2 jajka
-łyżeczka proszku do pieczenia

W rondelku rozpuścić masło z cukrem i odstawić do ostygnięcia. W misce połączyć pozostałe składniki. Dodać rozpuszczoną mieszankę cukru i masła i wymieszać. Z otrzymanego ciasta robić ciasteczcka (np. za pomocą łyżek, lub w dłoniach). Ja formowałam kulki, a następnie płaszczyłam je w dłoniach. Piec przez 15 minut w 180 stopniach.



Wartości odżywcze w 100g:
Smacznego!

11 komentarzy:

  1. domowe najlepsze, a owsiane najpyszniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję przepis, na pewno zrobię! Pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis zapisany :D Czas na wypróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. miam! wyglądają cudnieeeee

    OdpowiedzUsuń
  5. ile mniej wiecej wychodzi sztuk?

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie robię! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zamiast sezamu dodałam słonecznik łuskany. Dodałam mniej cukru, a w zamian dodalam 3 łyzki miodu. Wyszły przepyszne!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.