Znajdź na moim blogu

niedziela, 4 sierpnia 2013

wypasiony obiad - czyli zupa krem z pomidorów i kurczak w natce pietruszki

Dzisiejszą propozycję obiadu nazwałam wypasioną - w przenośni i dosłownie. Jest pełna wartościowych składników, zdrowa i dość duża (ale lekka).
 
 
Danie I  - zupa krem z pomidorów

Składniki (2 porcje):
-puszka pomidorów
-1 świeży pomidor (bez skóry)
-1 marchew
-oregano
-bazylia
-pieprz
 
Pomidory z puszki wlać do garnka, dodać pomidora i marchew (obraną i pokrojoną w talarki) i wszystko razem zagotować. Pod koniec gotowania dodać przyprawy (wedle uznania). Odstawić garnek do wystudzenia. Następnie zmiksować blenederem wszystko razem na krem.
*Nie robiłam zupy na bulionie, ponieważ pomidory z puszki zawierały dość dużo soku.
 

Danie II - kurczak w natce pietruszki z kaszą gryczaną
 
Składniki (2 porcje):
-filet z kurczaka
-100g kaszy gryczanej
-4 łyżki posiekanej natki pietruszki
-oliwa z oliwek
-pieprz
-czosek granulowany
 

Fileta przecinamy wzdłuż na 2 części i smażymy na patelni grilowej z odrobiną oliwy. Pod koniec smażenia dodajemy posiekaną natkę, tak aby oblepiła filet i doprawiamy. Kasze gryczaną gotujemy wedle zaleceń poroducenta. U mnie podane z pomidorem na sałacie i połówkami talarków ogórka.
 


Smacznego!



3 komentarze:

  1. pyszny obiad! ja mam w planach zupę krem z marchewki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. również znajdziesz u mnie przepis na taki krem ;)

      Usuń
  2. ja miałam gotowanego kurczaka :< obiad na szybko, bo się przeprowadzałam :/

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.