Znajdź na moim blogu

czwartek, 3 października 2013

Käsespätzle czyli makaron z serem - wersja dietetyczna #3 Austria

Kolejnym przystankiem mojej kulinarnej podróży po Europie z makaronem na czele jest Austria.
Käsespätzle to nic innego jak makaron z podsmażoną cebulką i ciągnącym się serem. Przysmak ten jest nie tylko pyszny, ale i bardzo prosty w wykonaniu.


 
Składniki (na ok. 4 porcje):
 
~makaron
-250g mąki pełnoziarnistej
-3 jaja
-szczypta soli
 
~nadzienie
-200g cebuli
-150g sera gruyere
-łyżeczka masła
-pieprz
-gałka muszkatołowa
-szczypiorek
 
Mąkę łączymy z jajkami i solą i zagniatamy gładkie i elastyczne ciasto, po czym odstawiamy je na 30 minut, żeby odpoczęło. W tym czasie możemy zetrzeć ser na tarce o grubych oczkach. Na patelni rozpuszczamy masło i dodajemy pokrojoną w talarki cebulę, pieprz i gałkę. Smażymy cebulę, aż do uzyskania jasnozłotego koloru. Żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu należy odsączyć cebulę na ręczniku papierowym. Z przygotowanego wcześniej ciasta, za pomocą maszynki lub durszlaka formujemy kluseczki i gotujemy je w lekko osolonej wodzie przez ok. 3 minuty, a następnie odcedzamy i z powrotem wrzucamy do garnka, ale z dodatkiem startego wcześniej sera i podgrzewamy aż ser się stopi. Całość u mnie podana jest na starej małej patelence w następującej kolejności: makaron z serem, cebula, szczypior.
 
Szacowane wartości odżywcze w porcji:
 
Smacznego!
 

21 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis :) WYgląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia ;) makaron na pewno był pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ładne zdjęcia ;) Kurde, zjadłabym ;) Mi się już moje pomysły obiadowe wyczepują :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie postaram się dodać jakieś przepisy, które Cię zainspirują :)

      Usuń
  4. cudne zdjecie ;) dietetyczny makaron z serem to brzmi niemożliwie a jednak ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia....ja jeszcze dużo muszę się nauczyć no i chyba podstawa zdobyć dobry aparat:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie moje smaki :D I ta cebulka...mniam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ubielbiam podduszaną cebulkę. :)
    A u mnie też dziś makaron z sosem, ale klasyka, pomidorowy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tam cebulę toleruję tylko na surowo, ale ten serowy dodatek bardzo do mnie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojeeeeeeeeej. Teraz jesteś u mnie na liście i mogę gotować razem z Tobą! :D
    Smacznie to wszystko wygląda. Mam ochotę. Mmm.

    OdpowiedzUsuń
  10. super, proste ale na pewno smaczne, muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pysznie ;) moje smaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smakowicie! Uwielbiam ser!

    OdpowiedzUsuń
  13. Taka minimalistyczna wersja, ale wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ wspaniałości... taki makaronik pochłonęłabym z wielką przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.