Znajdź na moim blogu

poniedziałek, 7 października 2013

pełnoziarnista tarta z jabłkami i cynamonem

Kocham smak jabłek!
Ale najbardziej tych jesiennych. Są nie zastąpione!
W dzisiejszym poście zobaczycie jak jesienne jabłka wpadły do mojej zdrowej, pełnoziarnistej tarty.

 
 
 Składniki:
 
~na ciasto:
-150 g mąki pszennej pełnoziarnistej
-szczypta soli
-1 jajo
-1 łyżeczka masła
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-50-60g jogurtu naturalnego

~na farsz:
-1 kg jabłek
-3 łyżeczki cynamonu
-1 łyżeczka kardamonu
-kilka goździków
-2 łyżki miodu
-sok z 1 cytryny
 
Składniki na ciasto łączymy i zagniatamy sprężyste i elastyczne ciasto, które później należy schłodzić w lodówce przez ok. 30 minut. Jabłka myjemy, obieramy, wydrążamy gniazda nasienne i kroimy w kostkę. Wrzucamy je do rondelka, dodajemy przyprawy, miód i sok z cytryny. Wszystko razem dusimy na małym ogniu, aż jabłka troszkę zmiękną. W między czasie należy wyjąć ciasto z lodówki i podzielić. 1/3 na górę tary, a 2/3 na spód. Ciasto przeznaczone  na wierzch wraca do lodówki. Pozostałe ciasto rozwałkowyujemy i wykładamy foremkę (ja miałam silikonową, więc nie potrzebowałam żadnego tłuszczu). Ciasto należy ponakłówać widelcem lub wyłożyć grochem, żeby nie rosło. Tak przygotowany spód pieczemy w 180st. przez ok.15 minut. Po tym czasie rozwałkowywujemy pozostałe ciasto, wyciągamy tartę, nakładamy jabłka (należy pamiętać, żeby wyjąć goździki!) i kładziemy ciasto. Można je ponacinać. I zapiekamy jeszcze przez ok. 30 minut.
Całą tartę pokroiłam na 12 kawałków.
 
 
Szacowane wartości odżywcze w porcji:
 
Smacznego!
 

31 komentarzy:

  1. Jakie urocze zdjęcia! Tarta prezentuje się pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna tarta !! jest jabłko, jest cynamon - już ją uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia ;) Tarta wygląda jak z restauracji ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zdjęcie :) świetny pomysł na ozdobę z serduszkiem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj tak tak jabłko i cynamon coś dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta tarta aż krzyczy "zjedz mnie" :) Mmm musi być pycha. Przepis do wypróbowania. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta tarta prezentuje się idealnie, hm naprawdę kusisz! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale urocze zdjęcia, to cynamonowe serce jest fantastyczne :) chętnie skusiłabym się na kawałek takiej tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale kusisz, nienawidzę Cię! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. oo kurcze! podoba mi się!!:
    nie ma masła!:) lubię masło w tarcie...ale czas powoli powiedzieć temu tymczasowe NIE!
    wiec mam nadzieje ze przepis na spód wykorzystam właśnie Twój! :)
    podoba mi się tematyka bloga! moje klimaty!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm, musiała pachnieć wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Samo zdrowie :) I jeszcze tak wspaniale wygląda :) Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapisuję przepis. Kusisz tym serduszkiem, mojemu synkowi bardzo się spodobało na talerzu serduszko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aaaaa! Mam akurat takie miękkie, słodkie jabłka - będą idealne! Robię dzisiaj ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Paulinko! (Mogę tak się do ciebie zwracać? :)) Jakie masz wymiary foremki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście :) jeśli tylko tak chcesz to nie ma sprawy. średnica 31cm (ale strasznie naciągałam ciasto bo troszkę mało mi go było :))

      Usuń
    2. tarta już stygnie! wszystko wyszło świetnie ;) domownikom już ślinka cieknie ;)

      Usuń
  16. Chcę choć troszkę Twoich umiejętności! ;D wygląda straasznie apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie lubię cynamonu. Ale ta tarta jest zjawiskowa! I zjadłabym ją nawet z cynamonem ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. tarta palce lizać, lubię dużo jabłek, a widelczyki cudne

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny przepis na nietuczące i zdrowe łakocie. Z przyjemnością wypróbuję w najbliższym czasie tę tartę.

    OdpowiedzUsuń
  20. I kto powiedział , że słodkości muszą być zawsze tylko niezdrowe ? :):)
    bardzo ciekawy przepis ...
    pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  21. Mega! Już czuję ten smak na podniebieniu :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wypróbowałam przepis. Jest bardzo smaczna, wieczorem zostały tylko okruszyny:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Polecam tę tartę, jest bardzo smaczna. Mój ojciec, który jest z reguły miłośnikiem tłustych ciast francuskich oszalał na punkcie tego wypieku. :) Polecam wszystkim zwolennikom zdrowego odżywiania i nie tylko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Właśnie skończyłam ją robić i wyciągnęłam z piekarnika. Powiedz czy ona musi trochę naciągnąć, bo taka sucha mi się wydaje? Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie skończyłam ją robić i wyciągnęłam z piekarnika. Powiedz czy ona musi trochę naciągnąć, bo taka sucha mi się wydaje? Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.