Znajdź na moim blogu

niedziela, 9 listopada 2014

czekoladowo-cytrynowa granola z kokosem

Granola z jogurtem naturalnym jest dla mnie świetną alternatywą na drugie śniadanie na uczelni. Płatki pakuję do pudełka, a gdy chce zjeść dolewam tylko jogurt i taka moja mała pyszność gotowa. W mojej torebce zawsze pełno sztućców, więc zawsze jest czym zjeść! Nawet widelcem ;P
Gorzka czekolada jak wiadomo jest zdrowsza od tych napakowanych różnymi nadzieniami, ale to na pewno wiecie. Jednak nie wiele osób wie, że należy wybierać nie te z 45% zawartością masy kakaowej, lecz te, które mają jej co najmniej 70%. Niektórzy powiedzą "ale ona jest mało smaczna!", więc tak jak ja przełamcie ją innym smakiem np. cytryną.

 Składniki:-200g płatków owsianych
-200g płatków jęczmiennych
-100g kokosu
-50g gorzkiej czekolady (u mnie 70%)
-50g orzechów włoskich
-50g siemienia lnianego
- sok z 2 całych cytryn
-2 łyżki miodu

*można dodać jakieś rodzynki, żurawinę, suszoną morelą. Ja akurat nie miałam nic takiego w domu


Płatki podprażyć na patelni. Kostki czekolady posiekać, wycisnąć soki z cytryn i wymieszać ze sobą wszystkie składniki (poza miodem i kokosem). Tak przygotowaną mieszankę, wysypujemy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę, polewamy miodem i wkładamy do nagrzanego pieca (180 stopni). Granolę podpiekamy 40 minut, mieszając co 10 minut płatki, żeby się nie przypaliły. Po 20 minutach obniżany temperaturę do ok.150 stopni. Po wyjęciu i ostudzeniu granoli dodać kokos i wymieszać.






Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Szczerze powiedziawszy to chyba najlepsze ,,granolowe" połączenie jakie w życiu widziałam. Uwielbiam te smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekolada jak dla mnie im bardziej gorzka tym smaczniejsza :)
    Połączenie smaków dość ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam już wiele granolowych połączeń ale to ma to coś :D Ten błysk w płatkach :D Zrobić muszę i to już :D

    OdpowiedzUsuń
  4. domowa granola jest zdecydowanie najlepsza, bo m.in. to my wybieramy jaki smak 'otrzyma' ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialnie! Właśnie jadam granolę, ale kupną, chyba zrobię taką domową. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ej, u mnie też w torebce można znaleźć pełną zastawę :D
    Granola - cudowna! Czekolada i cytryna - oh, pewnie smakuje bajecznie :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowa granola idealna na śniadanie :) dobra dawka energii!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekolady z cytryną chyba jeszcze nie łaczyłam... jeszcze, bo czas tego spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekolada z cytryną? Takie połączenie musi być dobre!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ние предлагаме лекарство за лечение на различни здравословни проблеми, с помощта на лекарство, което е било предвидено и зърно може да излекува болестта напълно.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń
  11. Kita sa paghatag sa usa ka tambal alang sa pagtambal sa mga nagkalain-laing mga problema sa panglawas, pinaagi sa paggamit sa usa ka drug nga gihatag ug mga lugas makaayo sa mga sakit sa bug-os.

    Obat Epilepsi

    Obat Jantung Bocor Anak

    Obat Lipoma

    Obat Gerd

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.