Znajdź na moim blogu

środa, 6 listopada 2013

Twarożek śniadaniowy

Nie wiem jak Wy, ale ja jestem wielką fanką twarogów. Zarówno tych przygotowanych na słono, jak i tych na słodko. Ale czy wiecie, dlaczego warto je jeść?
A chociażby dlatego, że:
- jest źródłem pełnowartościowego białka
- zawiera małą ilość tłuszczu (szczególnie ten chudy)
- jest niskokaloryczny
- jest produktem mlecznego pochodzenia
- "pomaga" w budowie naszej tkanki mięśniowej, ponieważ jest składnikiem budulcowym (bogate źródło wapnia)
-twaróg jest również lekkostrawny
-dobrze przygotowany smakuje niesamowicie dobrze!
U mnie dziś twarożek w wersji na słono ze szczypiorkiem i rzodkiewką.
 Składniki (na 1 miseczkę taką jak na zdjęciu):
-200g chudego twarogu
-6 główek rzodkiewki
-1/3 pęczka szczypiorku
-pieprz, czosnek granulowany

Twaróg wystarczy rozgnieść widelcem (można dodać 2-3 łyżeczek jogurtu naturalnego, żeby był bardziej kremowy). Rzodkiewki umyć, pokroić w kostkę i dodać do sera. Szczypiorek posiekać, dodać i wymieszać całość. Na koniec doprawić według uznania. Jednak pamiętajcie - ograniczcie użycie soli do minimum!




Szacowane wartości odżywcze w 100g:

Smacznego!
~~zapraszam do komentowania~~

14 komentarzy:

  1. Bardzo lubię takie domowe twarożki... Fajne jest to, ze tak jak piszesz można kombinować ze smakami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem miłośniczką wszelkich serów i twarożków, więc to śniadanie w sam raz dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie.uwielbiam domowe twarożki:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowy twarożek i bułeczka :D Uwielbiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadam tylko serek wiejski. Do twarożku nie mogę się przemóc. Muszę go dobrze przyprawić i pomieszać z warzywami, pewnie wtedy mi zasmakuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie pyszne i zdrowe śniadanka... ważne żeby było dobrze doprawione :)

    OdpowiedzUsuń
  7. czy na słono czy na słodko - uwielbiam twarożek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowe twarożki i pasty są najlepsze :)!

    OdpowiedzUsuń
  9. najlepszy twarożek na kanapkę! nic trudnego, a ile lepszy od kupnego gotowca ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. po świątecznym przejedzeniu jestem zdecydowanie za takim twarożkiem,pycha

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo często taki sobie robię. Smakuje genialnie (aż czasem zamiast zostawić na drugi dzień na śniadanko wcinam sam na kolacje) a do tego samo zdrowie - jest naprawde chudziutki w porównaniu z tymi wszystkimi sklepowy twarożkami

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.