Znajdź na moim blogu

czwartek, 20 lutego 2014

żytnie gofry

Zdrowe gofry!
To lubię :)
Składniki: - 3 jajka
- 1 szklanka mleka 0,5%
- 1  szklanka wody lekko gazowanej
- 360g szklanki mąki żytniej*
- ¾  szklanki mąki razowej 
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia.
- 30g miodu
- niewielką ilość oleju z prażonych orzechów włoskich
Dodatkowo:
- 200g serka wiejskiego
- 20 g miodu


Oddzielić żółtka od białek. Wszystkie składniki połączyć ze sobą dokładnie i odstawić na chwilę. W tym czasie ubić białka na sztywno z malutką ilością soli. Białka połączyć delikatnie z wcześniej przygotowaną masą. Gofrownicę wysmarować pędzelkiem olejem z orzechów włoskich i smażyć każdego gofra ok. 6 minut.


Smacznego! 

13 komentarzy:

  1. żałuję, że nie mam gofrownicy

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat ostatnio skombinowałam od babci taką przedwojenną gofrownicę z formami w kształcie serduszek *.* dotychczas robiłam ciasto na oko. na pewno wypróbuję twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. żytnie! <3
    i jeszcze to cudne obłożenie, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  4. gdybym miała przed sobą teraz tyle gofrów byłabym w pełni zadowolona :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również to lubię! :)
    Pycha! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie narobiłaś mi ochoty na gofry! Cudnie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Są fantastyczne, zauważone z daleka przyciągają uwagę! Mniam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowite i zdrowe gofry, aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też zdecydowanie ostatnio bardziej wole żytnie od tradycyjnych :))

    OdpowiedzUsuń
  10. to wygląda tak pysznie, że momentalnie nabrałam ochoty na takie zdrowe gofry :) Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się ze wyszły. Od dawna chodziły mi po głowie z żytniej mąki, ale bałam się że wyjdzie breja.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło,jeśli pozostawisz po sobie ślad. Ja również na pewno wpadnę do Ciebie.